مقالات مسجد قبا مشهد مقالات مسجد قبا مشهد .

مقالات مسجد قبا مشهد

مسجد و مسائل مهم آن


دوم: قیمت‏های زندگی: در حیث بعضی از جوان ها، دانش و ایمان، فضیلت مسجد قبا مشهد و زهدو تقوا، فعالیت و سعی و نظایر این‏ها گران قدر‏ترین بها زندگی میباشد. اینان شخصیت‏خویش را بر وفق این قیمت‏ها می‏سازند و سیمای اجتماعی خود را با دست‏یافتن به آن‏ها می‏آرایند.
امام جواد(ع) از جدش، حضرت علی(ع) حدیث نموده است که فرمود: «ترازو بها هر انسانی آن چیزی میباشد که وی را پسندیده می‏نماید و به وی حسن و جمال اجتماعی می‏بخشد.» (71)
جوان ها موظفند با یاری تعالیم الهی و مربیان سزاوار، قیمت‏های واقعی و ثمربخش زندگی را به درستی تشخیص دهند و در گزینش آن‏ها کمال توجه را معمول دارا هستند و شایسته ترین روز ها قدمت را در راهی صرف نمایند که عاقبت به آن ها عز اجتماعی و به روزی انسانی می‏بخشد.
سوم. حدود بها‏های اخلاقی: نکته دیگری که در رویش درست شخصیت جوان ها رزور مسجد قبا مشهد التفات‏بسیار داراست، آشنایی اخلاق و رفتار نیکو و تمییز آن از صفات ناپسند میباشد. برای آن‏که جوان ها در فراگرفتن کردار نیکو و رویش شخصیت، به اشتباه نروند و در گیر سیئات اخلاقی نشوند، موردنیاز میباشد همواره آدرس مسجد قبا مشهد از تعالیم دینی و اپلیکیشن‏های علمی به کارگیری نمایند و با یاری راهنمایان لایق و مربیان سزاوار، در روش رویش خلقیات خود گام بردارند.
وظیفه مربیان نسل جوان این میباشد که اپلیکیشن رشد جوان ها را طوری تهیه کنند که از طرفی، حاوی مجموع بها‏های ایمانی و اخلاقی، علمی، عملی، جسمی، روانی، مادی و معنوی باشد و از طرف دیگر، چگونگی و شماره تلفن مسجد قبا مشهد کمیت مواد نرم‌افزار را طوری اندازه‏گیری نمایند که اجرای آن برای جوان ها هنگفت و حوصله‏فرسا نباشد، و جد و نشاط آن‌ها‌را درهم نشکند و به نیرو و قدرتشان زخم نرساند. (72)
در دین مقدس اسلام، توانایی و اقتدار اشخاص و همینطور گرایش و نشاط آنها در ادای وظایف عبادی و اعمال نرم افزار‏های تربیتی، آیتم کمال اعتنا قرار گرفته و این مقاله خلال نشانه‌ها و احادیث متعددی صریحا خیال نماد گردیده‌است;
- «لا یکلف الله نفسا الا وسعها» (بقره: 286); پروردگار به هیچ کس بیشتراز اقتدار و تواناییش وظیفه‏ای را محول نمی‏نماید.
- «عن ابی عبدالله(ع): قال: «لاتکرهوا الی انفسکم العبادة‏»; امام راستگو(ع) فرمودند: عبادت معبود را با بی‏میلی به نفس خویش اجبار ننمایید.


برچسب: مسجد قبا مشهد، رزور مسجد قبا مشهد، آدرس مسجد قبا مشهد، شماره تلفن مسجد قبا مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۴:۴۴ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)