مقالات مسجد قبا مشهد مقالات مسجد قبا مشهد .

مقالات مسجد قبا مشهد

مسجد و بازدارندگی از جرم و جنایت

مسجد سهم بسزایی در بازدارندگی شخص از انحراف و وقوع جرم و جنایت در جامعه داراست و این وظیفه را از روش تشویق اشخاص به لمس کردن معاش فقرا و نیازمندان در جامعه، همدردی با آن ها، جانبداری از وی و امداد به آن­ها با دادن زکات و صدقه جاری ساختن می­ د هد. مسجد قبا مشهد تا وی را از ارتکاب جرم و تجاوز به حقوق و دستمزد و میزان دارایی بقیه افراد گشوده داراست. آدرس مسجد قبا مشهد در صورتی‌که یکی‌از نیازمندان و مستمندان به میزان دارایی دیگری تجاوز و دست درازی نماید، همگان از این شغل غمگین و خشمگین می­ شوند و از نا امنی به وجود آمده در جامعه، ابراز نگرانی و واهمه می­ نمایند.
براین اساس یک کدام از نقش ­های مسجد در بازدارندگی از جرم، تبیین مداقه پند به مردم مسلمانها و خیرخواهی برای آن ها در اسلام، به ویژه برای حکمرانان میباشد. رزرو مسجد قبا مشهد همینطور یکی دستمزد حکمرانان اطاعت از آنها و عدم سرکشی و طغیان عموم علیه وی به شمار می ­رود؛ چون تحریک به طغیان، سبب تولید فتنه و مبارزه می­ گردد که‌این خویش نابود کنندة مبنا ­های امت اسلامی و تضعیف و حتی تخریب اقتصاد یک میهن میباشد.
4. تربیت همسایگان با تقوا
مثلا دستاوردهای مسجد در تحقق امنیت شخصی، تأمین و تربیت همسایگان صالحی میباشد که دیگر همسایگان از شرّ وی در پناه میباشند. همینطور تربیت همنشین­ های نیکو که سودرسانی آن­ها بیش تر از ضررشان میباشد.
همنشین لایق ­ا ی که بشر با آن معاشرت می ­نماید، در صورتی با وی همگن باشد، شایسته ترین یاور و مددکار او برای حقیقت و صدق گردد، در غیر این شکل یا این که در بین دو همنشین طلاق می­ افتد. شماره تلفن مسجد قبا مشهد یا این که خرابی و تباهی همنشین بد، آدم را به سمت تباهی می­ کشاند. این یکی‌از اصلی ترین و خطرناک ترین پیامدهای همنشین بد برای بشر به شمار می ­رود؛ به این دلیل‌که همنشین ناشایست معمولاً تـأثیرات متعددی بر روی خردسال ها نادر سن و سال داراست و آن­ها را از رویه صحیح گم راه می ­سازد. امری که خویش سبب ساز می­ گردد مراحل اصلاح آن­ها به شدت مشقت بار خواهد شد. حتی‌د‌ر برخی از مورد ها به غیرممکن شدن این مراحل سبب می ­خواهد شد. از این رو، یک کدام از مهم‌ترین دشواری­ های مسجد در تأمین امنیت شخصی و تربیت اهل یک محل و همنشین باتقوا و سزاوار پنهان میباشد.


برچسب: مسجد قبا مشهد، رزور مسجد قبا مشهد، شماره تلفن مسجد قبا مشهد، آدرس مسجد قبا مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۰:۲۱ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)