مقالات مسجد قبا مشهد مقالات مسجد قبا مشهد .

مقالات مسجد قبا مشهد

برخورداری از مقبولیت اجتماعی

از اعتنا به احادیث، این نکته به دست میاید مسجد قبا مشهد که امام جماعت می بایست وجیه، خوش اسم و دارنده مقبولیت اجتماعی باشد. رضایت مأمومان از امام جماعت ارتباط ای صمیمی و عاطفی ساخت و ساز می نماید و در سود، نمازگزاران با امام جماعت انس و الفت و صمیمیت پیدا می نماید و با اشتیاق و گرایش بیشتری در مسجد آدرس مسجد قبا مشهد و نماز جماعت حضور می‌یابند. این ارتباط بهتر فضای مسجد را سرشار از صفا و صمیمیت می نماید.  رزرو مسجد قبا مشهد بر پایه ی روایتی از رسول (صلی الله علیه واله وسلم)، در حالتی‌که امام جماعتی دارنده مقبولیت اجتماعی باشد و در رعایت درحال حاضر عموم به میانروی خوی نماید و قیام و تلاوت و رکوع و سجود و نشستن خویش را پسندیده به مکان آورد جاری ساختن و مشوق تک تک مأمومان را خواهد داشت، سوای آنکه چیز از ثواب نمازگراران کاسته گردد.[26] در احادیث شماره تلفن مسجد قبا مشهد زیادی نهی گردیده‌است از اینکه آدم سوای رضایت سایرافراد به اقامه نماز بپردازد.[27]

فرستاده اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) میفرماید: «ثَمَانِیَةٌ لَا یَقْبَلُ اللَّهُ مِنْهُمُ الصَّلَاة ... وَ إِمَامُ قَوْمٍ یُصَلِّی بهِمْ وَ هُمْ لَهُ کَارِهُونَ »[28]

«هشت طایفه اند که آفریدگار هیچ وقت نماز آن‌ها‌را نمی پذیرد؛ یکی آنها امام جماعتی میباشد که نمازگزاران امامت اورا خوش ندارند». فیض آنکه برخورداری امام جماعت از مقبولیت اجتماعی مشوق والا الهی و توفیق امام جماعت را در ادامه داراست و باعث میشود تا امام جماعت بتواند با ملازمت و همکاری مؤمنان نمازگزاران مسجد را در جهت دست یابی به هدف ها مقدس به پیش پیروزی. طبیعی میباشد که نداشتن مقبولیت مایحتاج و مقر و منزلت اجتماعی فیض عکس به یاور خواهد داشت.

4. حضور منظم در مسجد به ویژه برای اقامه نماز

مبنی بر متن‌ها و شواهد تاریخی، مسجد نبی اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) هیچ زمان درغیاب آن حضرت تعطیل نشد. حضرت هنگام مهاجرت و یا این که کمپانی در نبرد ها، کسی را تحت عنوان امام جماعت مسجد خود بر می گزید. واقدی می نویسد:

«رسول (صلی الله علیه واله وسلم) در نزاع«بدر» ابن ام مکتوم را برای اقامه نماز جانشین خویش در مدینه قرار بخشید».[29]

از این رو، امام جماعت غالب کسی میباشد که در وقت نماز، منظم و سوای تأخیر حاضر گردد و چنان چه در بعضا از موردها، با مشکلاتی مواجه می گردد که حضور به هنگام او‌را در نماز مبتلا گونه های می نماید می بایست با به کار گیری از اشخاص دارنده صلاحیت تحت عنوان مشخص و همراه امام جماعت، این نقیصه را برطرف کند تا در غیاب وی، عموم در گیر سرگردانی نشوند و از سود حضور در نماز جماعت محروم نگردند. فواید و اثر ها نظم بر همگان آشکار میباشد و عنایت آن تا بدان حد میباشد که امام علی بن ابی طالب (علیه السلام) در واپسین وصایای خود، به امام حسین (علیه السلام) بلکه به مجموع بشریت فرمودند:

«أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابی بتَقْوَی اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُم ».[30]

«شما و دیگر فرزندان و خانواده ام و کلیه عده ای را که‌این طومار و وصیت به آن‌ها میرسد به پرهیزگاری و نظم در کارها و کارهایتان پیشنهاد میکنم».

رسیدگی می‌دانی صورت گرفته نیز حاکی از آن میباشد که 5/63 درصد جواب گویان مداوم و به موقع برگزار شدن نمازهای جماعت را از دست اندرکاران اساسی موفقیت امام جماعت و جذب عموم به مسجد میدانند.


برچسب: مسجد قبا مشهد، رزور مسجد قبا مشهد، شماره تلفن مسجد قبا مشهد، آدرس مسجد قبا مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۸:۱۰ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)