مقالات مسجد قبا مشهد مقالات مسجد قبا مشهد .

مقالات مسجد قبا مشهد

توجه به سوالات و شبهات جوانان مسجد

بعضی وقت ها یک، عمل خرد تاثیر بسیار بزرگی را به یاور دارااست، در‌حالتی که با یک ذوق وسلیقه‌ای هم پا گردد، تحت عنوان مثال خیلی وقت‌ها نصب یک تابلوی خرد در مسجد برای جوان ها، قادر است یک هیجانی به مسجد بدهد. مسجد قبا مشهد به‌این تیتر که جوان ها می توانند مطالبی را که فکر‌میکنند ما یحتاج بقیه افراد میباشد در دست مسئول تابلو نهاده تا بعداز پذیرش در آن نصب گردد. مانند مقاله علمی، اخلاقی، پرسش، خاطره و.... روضه خوان متشخص قادر است از این نوع نرم افزار‌ها غایت به کارگیری را کرده و مسجد را از یکنواختی بیرون نماید. در یکی شهرهای خراسان رضوی یکی‌از روحانیونی که برای پیش نماز به مسجدی رفته بود، برای تمام خانواده‌های آن محله، به نام یک یک اعضای خانواده‌شان دعوتنامه نوشته، و برای آنها برده بود. که‌این فعالیت سبب تعدادی موازی شدن جمعیت کمپانی کنندگان نماز در مسجد گردیده بود. آدرس مسجد قبا مشهد مسجد پویا نمی‌تواند نسبت به ذهن ها جوانی که به آن مسجد میاید، بی‌تفاوت باشد یا این که آن را سرکوب کند. بلکه جواب واضح و مستدل روضه خوان با شخصیت مسجد، خویش تازه بودن و پویایی مسجد را نشانه می دهد و موجب جلب پشت گرمی جوان ها به مسجد میشود، رده معظم رهبری دراین باره میفرمایند: «(نمیشود) تا یک جوان سؤالی کرد، بگوییم: «آقا، ساکت!» بیان کننده داراست بی دینی می‌‏گوید! جوان میباشد. ذهن جوان، سیّال میباشد. اذهان خطا و برهان‌های اشتباه، امروز در تمامی جای عالم با دقت به ارتباط ها صوتی و بصری‏ای که وجود داراست، کبیر میباشد. جوان ما، برایش سؤال به وجود می‌‏آید. رزرو مسجد قبا مشهد چه کسی بایستی این را برطرف نماید؟ اینجانب و شما می بایست برطرف کنیم. چنانچه شما نروید و آن فضای خالی فکری را به صورت صحیح پُر نکنید، یا این که آن سؤال و گونه های را برطرف نکنید، کس دیگری می‏‌رود و به صورت اشتباه، پاسخ او‌را می‏گوید. شماره تلفن مسجد قبا مشهد روحانی‏ بایستی با پندار‏‌ی ناب اسلامی از بهترینش، مستدل‏‌ترینش و قوی‌‏ترینش مجهّز باشد. ما این طور تامل‏‌ها و کلام‌ها، بسیار داریم.(مقر آگهی محل کار محافظت و تکثیر اثرها آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای،1372)

زیرا در این باره در نوشته‌علمی‌ی «مسجد و پاسخگویی به سوال ها جوان ها» کامل گفت و گو گردیده عزیزان را به آن نوشته ی علمی ارجاع می دهیم.

4) بسط کار‌ها به خارج از مسجد:

شیخ با شخصیت در حالتی که بخواهد مسجدی پویا داشته باشد لازمه‌اش وسیع ساختن عمل‌های مسجد به خارج از آن و دربین جوان ها میباشد، رده معظم رهبری دراین مورد میفرمایند:« یکی از چیزهائی که به لحاظ اینجانب به شما امداد می‏نماید، این چیزی میباشد که در زمینه‌ی نبی مکرم، امیر المؤمنین فرمود: « طَبیبٌ دَوَّارٌ بطِبِّهِ قَدْ أَحْکَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَی مَوَاسمَه‏» (شریف رضی،1414،ص.156) نباید پشت میز و توی اتاق حبس شد. تشریفات شمس صورت اداری یافت کردنِ ما تیم‏‌ی روحانی‏ و تیم‌‏ی آخوند، به عایدی ما وجود ندارد. هر مسئولیتی هم در جای جای داریم، این وضعیت طلبگی خودمان، شرایط آخوندی خودمان، وضعیت روحانی‏ خودمان را- که انس با عموم، رفتن بین عموم، بیان کردن به لهجه عموم، شنیدن درددل عموم میباشد- می بایست از دست ندهیم».( مقر آگهی دفتر کار مراقبت و تکثیر اثر ها آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای،1389).


برچسب: مسجد قبا مشهد، رزور مسجد قبا مشهد، شماره تلفن مسجد قبا مشهد، آدرس مسجد قبا مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۹:۰۹ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)