مقالات مسجد قبا مشهد مقالات مسجد قبا مشهد .

مقالات مسجد قبا مشهد

مدیریت فعالیت‌های مسجد

به‌انگیزه همین رده رفیع مسجد در دنیا اسلام بود که استعمارگران، سلطه‌جویان بر کشورهای اسلامی تصمیم گرفتند مهمترین راءس علمی، فرهنگی و سیاسی دنیا اسلام، مسجد ، را مقصود قرار دهند. مسجد قبا مشهد تا به آرزوهای پلید خویش برسند و لامپ پرفروغ و مدام پر‌نور اسلام را بی سر و صدا نمایند. آن ها با اجرای سیاست‌های موذیانه، اجرا نحوه‌های استعماری و گماردن نوکران ساکن حال و روز مسجدها را دگرگون کردند. آدرس مسجد قبا مشهد به‌سیرتکامل‌ای که سال‌هاست مسجد به‌شکل محلی برای برگزاری نمازهای پنج‌گانه و تشکیل مجالس عزا درآمده میباشد و رفته‌رفته از وجود نمازگزاران اندیشمند و انقلابی خالی میشود. امید‌وار‌یم با کارایی دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران کارها مسجد، این جای به منزلت اصیل خویش برگردد.
نوشته‌ی علمی‌ی حاضر درصدد جواب بدین سؤال میباشد که مدیر فرهنگی مسجد بایستی چه خصوصیت‌هایی داشته باشد که بتواند مقصود‌های والا نبی اسلام (صل‌الله‌علیه‌وآله) را در محور‌گذاری مسجد تحقق بخشد. رزرو مسجد قبا مشهد یکی‌از مهمترین خصوصیت‌های مسجد تأثیرگذار، داشتن رئیس مناسب برای اداره‌ی آن و کار‌های مرتبطش میباشد. مدیر فرهنگی، علمی و فقاهتی اشخاص در مسجد خیر‌صرفا کمتر از رئیس واحدی اداری یا این که تجاری وجود ندارد، بلکه به‌مراتب بغرنج‌خیس میباشد؛ چون رئیس فرهنگی با غرض‌ها، مسئله‌ها و سود‌هایی مشقت بار مواجه میباشد که آشنایی، اپلیکیشن‌ریزی، سازماندهی، در دست گرفتن و محاسبه آن به کارایی و استیناف‌ی فراوان نیاز داراست. تعریف و تمجید علمی مدیر عبارت میباشد از: دانش نرم افزار‌ریزی، سازماندهی، تحقیق و منفعت‌گیری مطلوب از ابزار و منبع‌ها، چهت نیل به مقصود‌های پیش‌بینی‌گردیده. شماره تلفن مسجد قبا مشهد به این ترتیب، مسجد مدیریتی می‌طلبد که با درنظرگرفتن حالت مکانی و وقتی، اصولی و اصلی شغل نماید و با به‌کاربردن تجهیزات، درنظرگرفتن نیازها و روحیه‌‌ی تیم‌های سنی متفاوت و با آشنایی ظریف و هدفمند، اپلیکیشن‌هایی فرهنگی، تبلیغی، علمی و تربیتی تدوین و بر اجرای آن ها رسیدگی نماید. رئیس مسجد می بایست به کارها تحت اعتنا نماید:
۱. نرم افزار‌ریزی
از بینش اسلام، نرم افزار‌ریزی بهره‌های متعددی دارااست که به تعدادی مثال‌ی آن اشاره می کنیم:
۱-۱- موجب ثبات و دوام سیاست‌هاست
امام علی (علیه‌السلام) فرمودند: بقای دولت‌ها به اپ‌ریزی و راه حل‌اندیشی در کارها مبتنی میباشد. تشریفات شمس شایسته ترین ابزار برای نیل به غرض میباشد. امام علی (علیه‌السلام) فرمودند: اعتنا و نازکی در نرم‌افزار‌ریزی از مهم ترین و بدون شوخی‌ترین وسیله‌ها و تجهیزات میباشد. سبب ساز کاهش غلط‌ها می شود.


برچسب: مسجد قبا مشهد، رزور مسجد قبا مشهد، شماره تلفن مسجد قبا مشهد، آدرس مسجد قبا مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۴:۲۰ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)