مقالات مسجد قبا مشهد مقالات مسجد قبا مشهد .

مقالات مسجد قبا مشهد

کاهش حضور مردم در مساجد

آن نصیب از کاهش حضور عموم در مساجد که به پیدایی سازمان های جانشین مربوط می گردد، رفلکس فرآیندی عادی میباشد که یاور با بغرنج خیس شدن دولت ها بروز می نماید. مسجد قبا مشهد موجبات هیچ سیرتکامل نگرانی را درباره ی این که چرا عموم نیازهای غیررفاهی خویش را از روش دیگری تأمین می نمایند، مهیا نمی آورد. لذا نباید به مراد ارتقاء حضور عموم در مساجد، سازمان های جانشین مانند مطبوعات، صدا و سیما، دانش کده ها، حوزه های علمیه و نظایر آن را تضعیف نمود. البته بخشی از کاهش حضور عموم در مساجد که به کاهش قدرت کارکردی مساجد: رابطه می یابد، حاکی از خلاها و کاستی هایی میباشد. آدرس مسجد قبا مشهد که می بایست در پی رفع آن ها بود. بدیهی میباشد برای نیل به غرض، مساجد بایستی کار های فرهنگی و سیاسی خویش را افزایش دهند و بر جاذبه های آن بیفزایند. تشریح موضوعات فرهنگی مربوط به نیازهای عینی جامعه به یاری سخنرانان مذهبی، حزم اوضاع ایده آل برای تفحص، با برگزاری مناظره، میزگرد، سخنرانی و تشکیل کلاس های مطلوب جهت فایده مندی مخاطبان عام و خاص و غیره شغل هایی میباشد که برتوان کارکردی مسجد می افزاید. رزرو مسجد قبا مشهد اضافه کردن جاذبه ی مسجد با توسل به طرز هایی زیرا برگزاری کلاس های هنری و علمی، تأسیس جای های مطلوب ورزشی، تهیه اپلیکیشن های ویژه ی کوهنوردی و شنا، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، اکران فیلم و تئاتر تأسیس مهد نوباوه در ساعت ها شغل مسجد، ملاحظه ظریف نظافت در مسجد و امثال آن ممکن خواهد بود، ولی مؤثرترین دلیل در ارتقا اقتدار کارکردی مسجد، یاری خواستن از امامان جماعت سزاوار، کارآمد، با خلوص، فعال، خوش اخلاق و رفتار، بی شیله پیله، دارای سعه صدر و قدرتمند در برقراری رابطه صمیمی با طبقات جامعه و آشنا به طرز های مؤثر تبلیغ میباشد. شماره تلفن مسجد قبا مشهد نکته ی اصلی در تقویت اقتدار کارکردی مساجد، تمرکز بر ایفای آن مجموعه از کارکردهایی میباشد که از عهده ی سازمان های حریف برنمی آید. برای نمونه: رسانه های مکتوب و تصویری به رغم پوشش فراگیری که دارا هستند، نمی توانند رابطه رخ به رخ با مخاطبان خویش برقرار نمایند؛ ولی مساجد با برخورداری از این امتیاز می توانند عمل کردهای مخصوص و رقابت ناپذیر به ویژه در موضوع های تربیتی، داشته باشند.

برای این که مسجد در پوسته نهادی اصلی و اجتماعی مدام استوار باشد می بایست از بعد ها مختلف مانند تجهیزات کتابخانه ای و تالار تفحص، سطح سواد و داده ها علمی امام جماعت و اوضاع و احوال بهداشت مسجد و امکاناتی مانند وب و رایانه مجهز باشند تا بتوانند جواب گوی نسل جوان که به طور تقریب 70 درصد جمعیت و تحت 30 سال می‌باشند جواب گو باشد و در فیض موجب نگهداری دوام و بقای این بنیان شود و طریقه عموم به ویژه جوان ها و نوجوان ها به مسجد را از بعدها متعدد ارتقاء دهد.

در نقطه پایان بایستی اظهار‌کرد: مساجد بیش تر از پیش به نقش آفرینی و دگرگونی سازی در سطح ها جامعه، در ادوار پیشین پرداخته میباشد که هر قدر این شغل ها و کارکردها از تنوع بیشتری بهره مند شود، از موضوع ی جذابیت و اقبال بیشتری منتفع خواهد بود و با استقبال عظیم تری از سوی همگی ی دسته های جامعه به ویژه جوان و نوجوان روبرو خواهد بود.


برچسب: مسجد قبا مشهد، رزور مسجد قبا مشهد، شماره تلفن مسجد قبا مشهد، آدرس مسجد قبا مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۰:۳۹ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)