مقالات مسجد قبا مشهد مقالات مسجد قبا مشهد .

مقالات مسجد قبا مشهد

امکانات و ملزومات سخت افزاری برای حضور کودکان در مسجد


شایسته ترین جای برای رشددینی بچه،جایی نمی تواند باشدجزخانه تولیدکننده، در‌این حالت میباشد که با برکت خدای متعال میتوانیم شاهدکودکان متقی باشیم.
در احادیث رسیده از جانب حضرات معصومین (علیهم السلام)؛ به ما مسجد قبا مشهد سفارش گردیده‌است: تا میهمانان در عالم باشید و مساجد را منزل های خویش قرار دهید و نیز مسجد منزل پارسایان شمرده شد‌ه‌است. هنگامی به کارکردهای مسجد از صدر اسلام تا به امروز می‌نگریم، میبینیم که مسجد خیر فقط مکانی برای عبادت و محفلی برای سر و نیاز مؤمنین با پرودگار خود بوده میباشد، بلکه محل اجتماع مسلمان‌ها، محل نظام آموزشی خردسالان و نوجوان ها، محل محافظت مال عموم و بانک مرز و بوم، پناهگاه عموم در مواقع اضطراری، محل حفظ مجرمان، دادستانی، مجلس شورا و قانونگذاری، درمانگاه و داروخانه، راس تبلیغات قانونی، راءس یاددادن و تربیت همگانی و منحصربه‌فرد ، کتابخانه، انبار مهمات، راءس اعزام نیروهای جنگی، محل اعلان خبرها، اردوگاه اسرا، دانشسرا نظامی، محل محافظت غنائم و... بوده میباشد.

تربیت بچه مسجدی، کارکرد اصلی مسجد:
یکی مهم‌ترین کارکردهای مسجد یاد دادن و تربیت و سازندگی انسانهایی مؤمن برای آدرس مسجد قبا مشهد آجل اسلام میباشد. به عبارتی شرعی که تاکید فراوانی به تمرین و عادت دادن خردسالان به دینداری و ایفا فرائض شرعی داراست.
بایستی دانست که شایسته ترین جای برای پرورش شرعی بچه جایی نمی تواند باشد، جز منزل سازنده، که به عبارتی مسجد میباشد و مهمانان، زائر وی و نیز خویش میزبان، اکرام زائر را واجب دانسته دراین‌صورت میباشد که با تربیت ما و برکتی که خدای متعال در زائران خرد خود قرار می‌دهد، می‌توانیم شاهد خردسالان متقی باشیم.
به همین جهت در پایین به مثال هایی از الزامات دشوار افزاری دخیل در مسجدی شدن کودک ها اشاره می‌کنیم.

فضایی منحصربه‌فرد به خردسال ها:
شایسته ترین طرز برای ارضای غرائز خردسالان رزرو مسجد قبا مشهد بازی و تفریح میباشد، و نباید او‌را از بازی بازداشتن کرد چرا‌که سن وی طبق فرموده فرستاده اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) سن آقایی کردن میباشد، پس چه نیکو میباشد که ما از این طرز در جهت مسجدی کردن خردسالان منفعت ببریم و آن‌ها را به این واسطه به سمت عادات معنوی سوق دهیم.
مهم‌ترین دستور در‌این قضیه قرار دادن فضایی مختص به کودک ها، که در زمان ها گوناگون کودک ها در آنجا به بازی و سرگرمی میپردازند.
مکانی که در هنگام اقامه نماز پذیرای خردسالان تحت ۵ سال بوده و در شماره تلفن مسجد قبا مشهد آن مربیانی که خویش تحت عنوان خادم افتخاری مسجد میباشند؛ به سرویس رسانی و یادگرفتن و مشغول کردن کودک ها، میپردازند. فضایی که در غیر زمان ها نماز پذیرای خردسالان دیگر هم میتواند باشد و در آنجا می اقتدار کلاس های متفاوت آموزشی و تربیتی را برای کودک ها به انجام گذاشت.


برچسب: مسجد قبا مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۱:۴۰ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)