مقالات مسجد قبا مشهد مقالات مسجد قبا مشهد .

مقالات مسجد قبا مشهد

تاریخ اسلام و مسجد

در اسلام، مسجد جایگاهی به حجم یک مکتب جامع و زنده و متناسب با اهداف و آرمان های یک رسالت جهانی و ظرفیتی فراگیر و به فراخی تمامی بشر ها و همگی بشریت دارااست. مسجد قبا مشهد اسلام نظامی میباشد که بر پایه ایمان به وحدانیت آفریدگار عزّوجل سازه گذارده گردیده و مسلمانها امّتی واحدند که نظام اسلامی آنان را بر پایه ی یک قسم مشترک گرد هم آورده میباشد. بدین روی، می قدرت اظهار‌کرد مسجد مرکز اسلام و منزل مسلمان‌ها میباشد. آدرس مسجد قبا مشهد فرستاده اکرم(صلی الله علیه وآله)صاحب و مالک دعوت اسلامی و پر‌نور کننده مشعل این وحدت. وی اولین کسی میباشد که مسجد را با یک چهارچوب سیاسی، اجتماعی و فکری سازه نمود و آن را پایگاه خویش قرار اعطا کرد تا اعراب از هر جای جزیرة العرب و یا سوا آن به زیارتش مشرف شوند و درباره دین و دنیای خویش از وی سؤال کنند. رزرو مسجد قبا مشهد دین اسلام صرفا آیین نجات نصیب و به روزی آفرین انسان میباشد که در کلیه جنبه های زندگی، اعم از اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی، اپ های جامع و کاملی تنظیم نموده و همگی را برای تعلیم این درس ها زیر چتر تعلیم و تربیت خویش قرار می دهد. از این رو، پیش از هر چیز، به کانونی مالامال جاذبه نیاز میباشد که بتواند کلیه قشرها را به خویش جذب نماید. شماره تلفن مسجد قبا مشهد در خویش جای دهد. بر این شالوده، پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله) در نخستین فرصتی که در رویه دعوت به اسلام به دست آورد، به تأسیس مسجد تحت عنوان یک پایگاه اصلی اجتماعی و تربیتی اسلام مبادرت نمود و در اولین گام، در مسافت زمانی کوتاهی که قریب هفده روز ارتفاع کشید، در بین روش مهاجرت به مدینه و در تعدادی کیلومتری این شهر، مبادرت به تأسیس مسجد قبا نمود و به تعلیم و تربیت مسلمانها پرداخت. بعداز ورود به مدینه نیز اولین مبادرت پیامبر(صلی الله علیه وآله) ساختن مسجد مدینه بود. تشریفات شمس که قرن هاست پایگاه مقدس اجتماعی و تربیتی مسلمان‌ها می باشد. بر این مبنا، هر روز که از قدمت اسلام می گذرد و این دین آسمانی در دل های شایسته و پاک نفوذ بیش تری پیدا می کند، بر تعداد مساجد افزوده می خواهد شد. این مسئله بیش خیس به این دلیل میباشد که کلیه معارف و مظاهر اسلامی از مسجد سرچشمه می گیرد و در دنیای اسلام توسعه پیدا می کند.

۱. مسجد; کانون مذهبی ـ اجتماعی

کار مسجد صرفا عبادت نیست، مسجد تحت عنوان منزل معبود، در فقه اسلامی مرتبه ویژه ای داراست و برای آن احکام خاصی احوال شد‌ه‌است. مسجد رتبه راهنمایی و تبلیغ مسائل اسلامی میباشد. پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) و بعد خلفا ارشادات خویش را در مسجد بیان می کردند و مسلمانها برای فراگیری مسائل دینی به مساجد روی می آوردند. بنابراین، مساجد در پی تغییر روحیات و خُلقیات عموم مطابق موازین اسلامی بودند و در نهایت، ساختار اجتماع در جهت هماهنگی با اصول باور اسلامی تغییر می یافت.

۲. مسجد; کانون عبادی

ضمن این یکی از ارکان اساسی ادیان الهی و به ویژه اسلام، عبادت میباشد. عبادت در معنای خاص آن، یعنی: سر و نیاز با آفریدگار و نجوای با وی. جوهر و جان عبادت، حضور قلب و دقت دل به خداست .

انسان بر پایه فطرت خویش، توحید و یگانگی معبود را درک می کند و ذات پاک حق را از وابستگی به فرصت یا مکانی خاص منزّه می داند. با این درحال حاضر، گویا گرایش فطری دیگری نیز اورا وادار می کند تا در مکانی که انتساب بیش تری با معبود داراست، اورا پرستش نماید و با وی رمز و نیاز کند. جایگاهی که منسوب به خداست، عالی می تواند انسان را از امواج گرفتاری ها و اضطراب ها بدور کند و به کنار دریا ادب و اطمینان برساند.


برچسب: مسجد قبا مشهد، رزور مسجد قبا مشهد، شماره تلفن مسجد قبا مشهد، آدرس مسجد قبا مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۷:۱۶ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)