مقالات مسجد قبا مشهد مقالات مسجد قبا مشهد .

مقالات مسجد قبا مشهد

آداب رفتن به سوی مسجد


موردنیاز میباشد هنگامی که مسلمان آوا رفتن به مسجد و قصد احرام حضور منزل مسجد قبا مشهد خداوند را می نماید، به اندازه توانایی اش در آشنایی آداب حضور، سخت کوش باشد؛ چون هر چه معرفت بیشتر باشد، شغل نفیس ­خیس و ملاحظه متانت، سبب ساز تقرب عبد به معبود می گردد.
از آن­جا که آداب مسجد و دستوراتی که در این مورد از جانب آدرس مسجد قبا مشهد شارع مقدس مذکور گردیده، زیاد میباشد؛ از این رو در‌این مقال بسیار مختصر صرفا به اسم بعضا از آدابی که وارداتی، اشاره میشود:
برای مثال بعضا از آدابی که اجرا آن‌ها نسبت به مسجد سزاوار و پسندیده میباشد، عبارتند از:
۱٫ علت الهی داشتن در رفتن به مسجد.
۲٫ پاکی روح.
۳٫ پاکیزگی جسم و خرقه.
۳٫ استعاذه[۱] و قرائت دعا هنگام ورود به مسجد و خروج از آن.
۴٫ قرائت نماز تحیّت و رو به قبله نشستن.
۵٫ عجله نکردن برای بیرون شدن از مسجد.
در مقابل، اموری مانند:
۱٫ عبور کردن از درون مسجد سوای نماز قرائت در آن.
۲٫ بلند کردن صدا.
۳٫ کلام بیان کردن از مسائل دنیوی.
۴٫ معرّفی کردن گم گردیده و سوال از آن.
۵٫ قرائت اشعار بیهوده و بی محتوا.
۶٫ بیزنس در مسجد.

 

۷٫ خوابیدن در مسجد سوای بایستگی، لایق وجود ندارد. همینطور رزرو مسجد قبا مشهد رفتن کسی که بوی دهانش سایر افراد را آزار می‌دهد، مکروه میباشد.
مثلا درخصوص آداب ورود به مسجد، حدیثی از امام راستگو (ع) نقل شد‌ه‌است که میفرماید: هر گاه به در مسجدی رسیدی، پس بدان که تو نوا سلطانی تعالی و ملِکی گسترده کرده ­ای که بر بساطش، جز پاکیزگان کسی پا ننهد و برای مجالست با وی، جز به راستگویان و راست کرداران اذن داده نشود؛ آن­گاه که بر بساط وی گام نهی، بدان که درصورتی که اندک غفلتی از تو رمز بزند، در خطری بزرگ و پرتگاهی سهمگین قرار گرفته ­ای. پس در پیشگاه وی به ناتوانی و تقصیر خویش اعتراف کن؛ چون که قصد عبادت و انس با وی کرده ­ای و اسرارت را بر وی عرضه کن و بدان که وی مخفی و آشکار تمامی آفریده ­ها را می داند. در حضور وی بسان فقیرترین بندگان باش و قلبت را از آنچه تو‌را از وی گشوده می ­داراست و به خویش درگیر می نماید، خالی کن؛ چون وی، جز پاکیزه ­ترین و خالص ­ترین دل ­ها را نپذیرد و نیک نگاه کن اسم تو از کدامین شماره تلفن مسجد قبا مشهد محل کار بیرون می ­گردد. پس در صورتی‌که حلاوت مناجات با اورا چشیدی و لذت دشوار بیان کردن با اورا حس کردی و از لیوان بخشش و کرامت وی نوشیدی، این علامت حسن اقبال وی به تو و اجابت دعوت از سوی وی میباشد و بدان که برای سرویس وی لایق هستی. پس، درون مسجد شو که اجازه و حمایت به تو داده میباشد.[۲]


برچسب: مسجد قبا مشهد، رزور مسجد قبا مشهد، شماره تلفن مسجد قبا مشهد، آدرس مسجد قبا مشهد، ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۰:۵۱ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)